Parikin kaveria on perustanut palvelufirman, jonka konseptina oli tehtä ostoksia vahuksille ja toimittaa ne perille. Niistäkään en ole kuullut vuosiin Eivät siis enää toimi.
Tarvitaan jonkinlainen uusi konsepti, jonka pitäisi ilmeisesti olla tuettu?
Kohderyhmä ja asiakaskunta ei pidä olla pelkästään vanhukset vaan kaikki kuluttajat. Sinä viittaat yritykseen, jossa ei ollut selvää hyötyjää. Kaverit vain aikoivat tehdä rahaa helpolla ja rikastua. Ilman hikeä ja kyyneliä. Tässä hyötyjä on tuottaja. Mahdollisuus myydä tuotteet ja saada parempi tuottajahinta. Muu tuotetarjonta on siksi, että asiakaskunta on mahdollisimman laaja.
Kun asiakas ostaa ison pakkauksen WC-paperia, hän ostaa samalla jauhelihaa ja keräkaalia. Jälkimmäinen myös kohtalaisen hankala tuote käsitellä ja kuljettaa. Vesimeloni on toinen, jota ei oikein viitsi enää ostaa, kun viimeksi kaupan muovikassi repesi ja meloni tipahti asfaltille kaupan pihassa. Ilman autoa vesimelonit jäävät ostamatta. Eihän tuollaista jaksa kukaan kantaa kotia.
Tai ajatellaanpa mummua, jonka piha on täynnä omenapuita. Nythän joku on keksinyt, että hänelle voi ilmoittaa, että ihmiset käyvät keräämässä omenat eikä mummu saa mitään korvausta. Mutta entäpä jos mummu kerää omenat ja ilmoittaa tälle tuottajien kuljetusfirmalle, jonka nettisivulla voi tilata kotimaisia omenoita edullisesti (esim. 1 eur/kilo).
Kuljetusfirman auto hakee mummun omenat pihasta ja vie tilaajalle. Toinen mummu voi tehdä omenoistaan omenahilloa ja ne myydään samalla tavalla. Joku työtön voi puolestaan kerätä puolukoita ja kuljetusfirman auto hakee ne häneltä ja vie sellaiselle, jolla ei ole aikaa käydä poimimassa puolukoita jne jne.