Vaasa ja ympäristö > Kommentteja ja parannusehdotuksia

Tasavertainen moderointi

<< < (2/33) > >>

Pentti Suksi:
Kirjoitin kirjoitin ja pilkkuakaan en siitä siirrä. Nyt olen asiani sanonut perustellusti vasemmiston hisoriasta.
Se riittää. Lukijoita oli moikein kiitettävästi ja siitä kaupungilla paljon keskusteltiin ja se oli hyvä. En siihen  vitjaan todellakaan kaivannut  diletanttien mielipiteitä. Otti se kommunistien ja demareitten sieluun n iin paljon että tuli hinkuyskää. Itsehän kaivoivat minun verta nenästä, varoitin moneen keretaan. Vaan ei uskottu. Luultiin, että minua räkiä päin naamaa mennen  tullen. Ei se niin ole.

Jorma Kivimäki:

--- Quote from: Pentti Suksi on 22. 11. 2009 12:12 ---En kirjoittanut suinkaan mitään keskustelua, vaan historiaa. En välittänyt keskustella. Ja aika paljon on ollut lukukertoja. Ja kukaan ei lue minun kirjoituksia!!!!
Niitä ern ollenkaan keskusteltavaks kirjoittanut, vain niiden kanssa keskustelen joilla on historiaan asiantuntemusta, mutta ne harvat kirjoitukset olivat täysin asiattomia möläyksiä.

--- End quote ---
Onko keskustelupalsta oikea paikka yksipuolisen historian luentoon. Varsinkin jos tavoitteena alunperinkin oli vain yksipuolinen julistus. Keskusteluun kun sai osallistua vain asiantuntijat. Niitähän tunnetusti täällä on vain yksi henkilö.

Tapio Osala:

--- Quote from: Matseman on 22. 11. 2009 11:11 ---
Mutta jos pysytään kyseessä olevassa keskustelussa, niin lienee ok, jos sama kirjoittaja postittaa viestejä 4 peräkkäin ja 13 samalla sivulla? Missä se raja kulkee, jos omassa tapauksessani 7 oli liikaa?
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2783.1020

Onko myös yllä mainitsemiani kirjoittajia huomautettu?

Vai olisiko tässä tärkeintä se, mitä mieltä asioista on? Sillä tiedän kyllä, että olisi hyvä jos olisi joistakin asioista aina samaa mieltä, kuin muutkin.

--- End quote ---

Vähän haiskahtaa siltä että moderaattori symppaa Risto Helininä mutta ei Mantsemania.

Niiskutti:

--- Quote ---Vähän haiskahtaa siltä että moderaattori symppaa Risto Helininä mutta ei Mantsemania.
--- End quote ---

Nojaa ei tää nyt siltä haiskahda, voihan olla, että Moderaattorille ilmoitettiin asiasta ja tällä kertaa tää meni näin. Aiemmin ei ole kukaan asiaan kiinnittänyt huomiota.

Siksi otin tästä nyt ihan keskustelun, että tiedetään kaikki miten tällä hiekkalootalla leikitään jatkossa. :)

En kritisoi Moderaattorin päätöstä millään tavalla, eikä sitä tarvitse selittää eikä perustella, hoidetaan vaan sävelet selväksi kaikille tasapuolisesti.

Matseman:

--- Quote from: Tapio Osala on 22. 11. 2009 13:01 ---
Vähän haiskahtaa siltä että moderaattori symppaa Risto Helininä mutta ei Mantsemania.


--- End quote ---

Ehdottomasti. Tulkitsen tämän perusteella moderoinnin oman linjan. Miten muuten joku voisi vetää kuukausitolkulla copy/paiste kampanjaa keskustelussa, ilman että moderointi puuttuu siihen, kun taas jollakin toisella menee raja 7 viestissä?
Minä sentään kommentoin toisten viestejä, mutta en näe kuitenkaan järkevänä tukkia kaikkea yhteen ja samaan viestiin. Tämä vain selvyyden vuoksi.

Pentti Sukselle sen verran, että en tietenkään moiti sinua, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, jos kirjoitat paljon viestejä ja luen kyllä viestejäsi mielelläni, vaikka niitä olisi kuinka monta peräjälkeen. Tuntuu vain vähän ihmeelliseltä, että sinä voit kirjoittaa vapaasti 11 viestiä peräjälkeen, kun taas minä sain huomautuksen jo 7:stä viestistä.

Tasavertaista moderointia? Päättäköön kukin itse.

Ja kyllä, minulla on myös se käsitys, että linjaa on hieman tiukennettu. Mutta yleensä sellaisesta tiedoitetaan. Jo sillä, että se kuuluu hyviin tapoihin.
En ole tosin koskaan kuullut, että jossain yhteydessä olisi puhuttu maksimissaan kahdesta viestistä peräkanaa. En missään foorumilla.
Muistan erään foorumin, jossa oli yksi todella valovoimainen kirjoittaja. Riitti kun hän kirjoitti yhden viestin ja parissa tunnissa saattoi tulla 10 kommenttia. Häntä vähän moitittiin välillä viestien määrästä, mutta hän kysyi vastauksena miten hän voisi vastata muuten, koska hän pyrki vastaamaan kaikille? Ja jos hän ei vastannut, häntä syytettiin väistelystä.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version