ät näistä kulungeista lisärivin laskuun? Onko siinä mistään muusta kysymÿs kuin että ostajaa yritetään jotenkin hämätä?
Onneksi valtaosin laskuttajat ovat kuitenkin sisälllyttäneet kulunsa tavaran tai palvelun hintaan
Olen samaa mieltä ja vältän siksi laskuttamista koska en haluaisi siihen lisäkulua.
Joka tapauksessa voit itse päätellä mistä kulu syntyy. Annan vain muutaman
asian tiedoksi. Kun normaali kauppa on tehty ja raha saatu kassaan niin
periaatteessa asian voi unohtaa. Jos samasta asiasta laskutetaan niin sitten
syntyy seuraava lisätyö.
1. Laskulomakkeita ja kirjeitä ja postimerkkejä pitää ostaa.
2. Laskutetusta summasta pitää kantaa huolta siihen asti kunnes se on
ilmestynyt tilille. Kaikki menisi oikeastaan hyvin jos kaikki menisi hyvin
mutta kun ei mene. Joku asiakas ei maksa ja sitten pitää kirjoittaa
uusi lasku ja taas uusi postimaksu ja taas uusi työ. Sitten sitä
pitää seurata ja jos se ei taaskaan tullut tilille niin sama uudestaan.
Tässä vaiheessa moni siirtää asian perintätoimistolle ja voi unohtaa
asian mutta minä en tee niin. Mielestäni ensin pitää ottaa selvää
missä on vika. Soitan asiakkaalle ja kysyn, että koska hän maksaa.
Laskutettaessa pitää käyttää omaa laskutusohjelmaa joka siis
sitten erikseen lasketaan kassan kanssa myyntinä. Jos ei ole
laskutettavaa niin pääsee paljon helpommalla.
Eli tässä asia mikä laskutuksesta aiheutuu. Pieni lisämaksu on vain pieni
korvaus siitä mitä laskutus todellisuudessa maksaa. Siksi en yleensä
laskuta yksityisiä ollenkaan. Onneksi on muoviraha joka on
poistanut kokonaan yksityislaskutuksen. Tosiin ei sekään ilmaista ole.
Pankkikorttiautomaatit piti vaihtaa sirukortin tullessa ja oma laitteeni
maksoi 900 euroa. Mutta siinä on se helppous, että sitä ei siten tarvitse
valvoa kun laskutusta. Pankkikorttimaksut tulevat heti seuraavana
päivänä tilille ja jos ei tule niin sen huomaa heti ilman valvomista.