Kyllä C-Expressistä vielä hieno opiskelija asuntola tai hotelli Vaasaan saadaan. Myös senioriasuntolakin voisi tulla kyseeseen. Vaatinee lisäpanostuksia hisseihin ym.
Laiva saataneen alihintaan tai sopivasti nykyiseltä omistajalta.
Eikä mitään vuokrasopimusta nykyisen omistajan kanssa jolloin ollaan
taas tilanteessa että pitää myöntää tukirahaa kun muuten laiva kaatuisi.
Siitä saataneen hyvällä suunnittelulla vaikka mitä. Nyt kun kertainvestointi
saattaisi riittää niin olen varma, että juuri ne valtuutetut jotka suorastaan
hyysäsivät rahaa (siis siihen, että laiva kulkisi vero eikä yrittäjärahoin) eivät
nyt investoisi mitään sen kunnostamiseen. Voin olla väärässä mutta kun
se on kerralla kunnostettu niin seuraava remontti olisi vasta 10 v kuluttua.
Miten on liikkumattoman laivan ylläpitokustannukset verrattuna samankokoisen
talon ylläpitokustannuksiin? Osaako Fable sanoa tuollaisen laivan
ylläpitokustannuksista mitään jos lasketaan elinkaareksi vaikka 30 vuotta?
Vuositasoylläpitokustannukset alkaen ostohinnasta 17 miljoona sekä
alkuremontin ja sitten 10-vuotisremontti ja seuraava 10-vuotisremontti
eikä sitten muuta?
Paljonko on ylläåitokustannus vuositasolla?
Sinne saisi muuten mahtavan tuuliturbiinin jolla se voisi olla omavarainen.
Yliopistolle tai mille tahansa koululaitokselle, aivan mahtava "temmellyskenttä".
Yliopisto voisi tehdä virtausturbiinikokeiluja vaikkei satamassa taida vesi
oikein siten virratakaan.
Saman katon tai sanoisiko kannen alle saisi monenlaista toimintaa
Hotelli, koulu, meriliikennekoulu, kokoustiloja, ravintola, yökerho, baari, bubi,
tv-studio, kauppa, moottorikoulu, (harvassa muussa paikassa ei on yhdessä
paikassa niin paljon moottoreita ja erilaisia koneita kuin laivan konehuoneessa)
Radioasema, kioski, käsityökerho, vanhainkoti, minigolf, videoelokuvateatteri,
toimistotilaa....vain taivas on rajana ideoille.) Kaikki eivät ole toteutuskelpoisia
mutta panin pallon pyörimään. Potkikaa sitä lisää.
Ehdotan "ideanikkarointia." Tuskin se mihinkään johtaa mutta näitä ideoita
on myöhemmin mukava seurata kun näkee mikä oli todellinen kohtalo.