Vaasan kaupungin virallinen tiedote kansalaiskioskista:Kansalaiskioski vastaa vaasalaisten kysymyksiin
Kansalaiskioski on uusi verkkopalvelu, jonka kautta vaasalainen voi kysyä kaupungin palveluista ja lukea jo aiemmin annettuja vastauksia. Palvelu on tarkoitettu kaikille vaasalaisille ja se toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Kansalaiskioskiin pääsee
www.vaasa.fi -sivujen kautta sekä suoralla osoitteella
http://vaasa.kansalaiskioski.fi Kansalaiskioski on kuntalaisen ja kunnan vuoropuhelun areena
Kansalaiskioski on suora keskustelukanava kunnan ja kuntalaisten välillä. Palvelun avulla vaasalaiset pääsevät kätevästi kysymään mieltään askarruttavia kysymyksiä ja saavat vastauksen juuri oikealta vastuuhenkilöltä kaupungin organisaatiossa.
Vastaukset tulevat näkymään palvelussa kaikille, joten aiempia vastauksia tutkimalla löytyy paljon mielenkiintoista tietoa kaupungin toiminnasta. Kansalaiskioskia on kaikkien helppo käyttää ja kaupunki saa hyödyllistä tietoa toimintojensa kehittämiseen.
Vaasan www-sivulla tulee olemaan jatkossakin palautelomake, jonka kautta voi tehdä vikailmoituksia ja antaa palautetta. Yleisemmän tason askarruttavat kysymykset kannattaa kysyä Kansalaiskioskin kautta julkisesti, jotta muutkin hyötyvät vastauksista.
Palvelun käyttäjä voi itse päättää julkaistaanko hänen kysymyksenä ja sen vastaus palvelussa vai ei. Kysyjä saa vastauksen aina jättämäänsä sähköpostiosoitteeseen.
Kansalaiskioskipalvelun on Vaasan kaupungille toteuttanut vaasalainen Suomen Mediatoimisto Oy.
Tiedotuspäällikkö
Jenni OksanenTässä on nyt lähes kaikki se, minkä vuoksi perustin vaasalaisia.info blogin ja foorumin lähes kuusi vuotta sitten. Olen onnellinen jos tämä toimii ja jos olen pystynyt antamaan idean joka vie kunnallista e-demokratiaa eteen päin. Jos kuntalaiset ja virkamiehet nyt löytävät toisensa, tulee blogin ja foorumin olemassaolo harkita uudelleen.
Tapio Parkkari