Kuinka moni huomasi tämän:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=148760
Olisi Oksanen asiaa jos kääntäisit tällaiset jutut, jotka peilaavat omalla tavallaan asiassa.
Käännös artikkelista: Suuret kaupat tuovat RG Linelle myötätuultaRG Line on voimakkaassa myötätuulessa pitkästä aikaa. Boliden aikoo kuljettaa Kvarkenin yli 50 000 tonnia kuparia vuodessa – kauppa jossa puhutaan miljoonista. Keskustelua käydään myös Ikean ja Volvon kuorma-autotuotannon kanssa. Uusi laiva saattaa olla ajankohtainen pitkällä tähtäimellä.
- Hieman on vastustanut viime aikoina, mutta nyt näyttää positiiviselta. Kaikki joka on kotiinpäin on hyvä, toteaa tj Börje Lassfolk mielissään.
Sopimus Bolidenin kanssa on jo voimassa. 1 000 tonnia kuparia on jo kuljetettu sulattamosta Harjavallassa Rönnskäriin.
- Juuri nyt heillä on ongelmia sulattamossa uusien koneiden kanssa, mutta kuljetukset jatkuvat taas pian.
Voimakas kasvu50 000 tonnia kasvattaa RG Linen kuljettamaa rahtia lähes 20 prosenttia. Se vastaa 1300 täyteen lastattua rekkaa ja luonnollisesti voimakkaasti kasvaneita tuloja. Arvioden mukaan 10-15 miljoonaa Ruotsin kruunua.
- Kysymys on kokonaisratkaisusta. Me hoidamme koko kuljetusasian Bolidenille. Se merkitsee junakuljetusta Vaasaan, kontainerit kuljetetaan yli RG1:llä ja kuljetusliike Skellefteåsta kuljettaa ne sitten kuorma-autoilla Rönnskäriin, selvittää Börje Lassfolk, joka ei kuitenkaan halua kommentoida rahasummia.
- Sopimus on voimassa niin kauan kun me pystymme tarjoamaan hyvän ratkaisun kuljetukseen, oikeaan hintaa. Näin se toimii tällä alalla.
RG Line on työskennellyt aikaisemminkin vastaavien kokonaisratkaisujen kera, mutta pienemmässä skaalassa. Bolidenin 50 000 tonnia kuparia on ehdottomasti suurin – tähän mennessä.
RG Linella on nimittäin kaksi suurta sopimusta neuvottelujen alla, samanlaiset kokonaisratkaisut Ikean ja Volvon kuorma-autotuontannon kanssa.
Ingvar Kamprad on ollut yhteydessä RG Lineen, tutkiakseen mahdollisuutta kuljettaa tuotteita Ikean Venäjän tehtailta ja kauko-idästä rautateitse ja edelleen laivalla Ruotsiin Kvarkenin yli.
Volvo taas avaa kuorma-autojen kokoonpanotehtaan Moskovan ulkopuolella vuoden kuluttua. Tarkoitus on koota 10 000 kuorma-autoa vuodessa – hytit saatetaan lähettää Uumajasta kokoonpanotehtaalle RG Linen kokonaisratkaisua käyttäen.
Tapaaminen Volvon kanssa- En halua kommentoida tätä muuten, kuin että meillä on tarkoitus tavata Volvon kuorma-autopuolen edustajat Göteborgissa ensi viikolla ja tarkoituksemme on keskustella tästä asiasta.
Yksi palanen pelissä on jo paikoillaan. Jos nämä kaksi muutakin saadaan sovitettua, se merkitsee RG Linelle valoisaa tulevaisuutta.
- Olemme työskennelleet tämän kanssa jo kauan. Tämä ei ole mitään uutta, selvittää varustamon omistaja Rabbe Grönblom puhelimessa Shanghaista, jossa hän juuri vihkii Kotipizzan kolmatta myymälää Kiinassa.
Rabbe Grönblom näkee suuria mahdollisuuksia kuljetusratkaisuissa Kvarkenin yli aina Aasian asti.
Paljon nopeampi- Uumaja on kontainerisatama, Vaasa ei. Jos lastaamme kontit laivaan ja sitten junaan, tai päinvastoin, niin se on paljon lähempänä ja nopeampaa kuin tänään, verrattuna laivakuljetukseen toiselle puolelle maapalloa, sanoo Grönblom.
Mitä nämä kehitysmahdollisuudet merkitsevät laivaliikenteelle Uumajan ja Vaasan välillä? Onko suunnitelmissa uusi, suurempi laiva?
- Meillä on tänä päivänä yksi vuoro päivässä RG 1:llä ja meillä on mahdollisuus ajaa kahdesti. Sillä pääsee pitkälle alussa. Mutta jos kehitys jatkuu näin, niin tarve saattaa nousta kahteen laivaan.
Milloin?
- Sitä on tietenkin mahdoton ennustaa, mutta sanotaan että ehkä kahdeksan vuoden päästä…