Siispä pitää luoda sellaista mikä kannattaa ja ei ole liian kallista, IKEa on hyvänä esimerkkinä tästä. Onnistuu oikelta henkilöltä luoda vastaavaa laivaristeilyynkin.
Mikään ei ole mahdotonta, mutta miten luoda uudelleen jotain sellaista, joka loppui ihmisten mielenkiinnon ja rahoitushalujen mukana? Ei tämä ainakaan yhden sillan avulla onnistu. Ja laivalinjat kaatuvat yksi toisensa jälkeen.
Ikean kaltaisia tavarataloja ei ole ollut koskaan ennen Suomessa ja niille on kysyntää ympäri maailmaa - juuri nyt. Siis tässä puhutaan kokonaan eri asiasta. Ja Ikealle löytyy asiakkaita. Mutta miten kauan? Kansa ostaa yhä enemmän tavaraa Internetin avulla ja kun systeemit ovat lyöneet itsensä täysin läpi, voidaan kysyä miten kauan Ikean kaltaiset ketjut ovat tarpeellisia. Katoavatko heiltäkin asiakkaat sitten samalla tavalla, kuin Vaasa-Uumaja väliltä?
Olet varmasti käyttänyt Internetin antamia mahdollsuuksia ja todennut sen potentiaalin itsekin ja voit sinäkin kuvitella miltä tulevaisuus näyttää.
Henkilökohtaisesti en tule koskaan astumaan Ikean tavarataloon, joten minun kohdallani homma on jo nyt passé. Mutta asia on hyvä ja se työllistää ainakin lyhyellä tähtäimellä ihmisiä.
Onko Vaasa/Uumaja niin mielenkiintoinen kaupunki?
Kyllä vain ja moni muukin kaupunki ,katsos kaikki eivät ole kiertäneet mailmaa kuten sinä tai minä, moni ei ole käynyt elämänsä aikana Tamperetta pitemmällä.
Uumaja oli itseasissa se elämäni ensimmäinen matkakohteeni ulkomaille. Ei ole tarvinnut käydä toista kertaa, tämä riippumatta muista matkoistani, Tampereelle.
Aivan jos niitä haluaa,monikaan järkävä ihminen tänä päivänä ei pillusta tai mulkussta välitä sinänsä, HIV ja AIDS ymm satiaiset pitävät tästä huolen.
Tällä ei ole mitään tekemistä matkailun pönkittäjänä/pelotteena. Viroon matkustetaan yhä paljon seksipalvelujen takia ja Thaimaa on suositumpi kuin koskaan. Matkoja järjestävät eivät kysele ihmisten mielipiteitä moraalista, sukupuolitaudeista yms.
Ja nyt niitetään satoa kun puolella kansalla on kohta HIV ja AIDS ja kaikkiea siltä väliltä,ei hyvä.
Viittaan ylempään.
Ihmiset haluavat jotain muuta kuin sexiä ja viinaa ja krääsää.
Ihmiset haluavat matkoillaan
myös seksiä, viinaa ja rihkamaa. Suuret matkustajamäärät koostuvat erilaisista ryhmistä. Merenkurkussa jäljelle jäi vain rahti, opiskelijat ja turistit. Voit itse todeta helposti mitä tämä merkitsi liikenteelle kokonaisuudessaan, kun vain viina ja tupakka katosivat ostoslistoilta. JOS taas tilanne olisi sama kuin Tallinnassa, niin lähtöjä olisi varmasti parikymmentä päivittäin, myös Vaasan korkeudella.... On erittäin helppo todeta mitä Vaasasta ja Uumajasta puuttuu tänä päivänä.
Elikkä jos haluat luoda kysyntää Vaasa-Uumaja välille, niin kansan täytyy saada pillua, juoda halpaa viinaa, saada huvitella ja tehdä ostoksia halvalla. Sillalla tätä kysyntää et saa aikaan. Etkä voi luottaa tässä kysymyksessä myöskään venäläisiin, sillä heillä tämä homma on hallinnassa itsellään.
Ihminen on uusien elämänarvojen edessä, kun edellä mainitut on koluttu läpi ja huonoiksi todettu.
Hinnat ohjaavat ihmisiä tänä päivänä enemmän kuin elämänarvot, eikä mikään viittaa siihen, että me ajattelisimme eri tavoin tulevaisuudessa. Vain munattomat puhuvat nykyään elämänarvoista.
No niin, olen pannut nyt aivan tarpeeksi kampoihin esityksillesi. Joten tuon nyt tähän oman ehdotukseni:
Vaasan ja Uumajan välille tarvitaan tunneli.
Yksi putki, jossa junarata ja pikajuna.
Junan tulee pystyä kuljettamaan rekkoja, henkilöautoja ja matkustajia.
Junassa ei tarvita mitään palveluja.
Kaikki palvelut tulee olla Vaasassa ja Uumajassa, jotta välille saadaan myös matkustajaliikennettä.
Palvelut pitää olla erilaisia Vaasassa ja Uumajassa.
Vaasasta pitää löytyä halpaa viinaa ja tupakkaa. Hintojen pitää olla vähintään kolmanneksen halvemmat, Ruotsin hintoihin verrattuna.
Uumajasta tulee taas löytyä halpoja naisia ym. huvituksia.
Ikeaa ei saa rakentaa Sepänkylää kauemmaksi.