Greggilän ulkovarastointi koostuu siisteissä riveissä olevista kodinkoneista. Ne ovat varaosakohteita eivätkä mene kunnostukseen joten huoli sähköturvallisuudesta on turha. Koneita katoaa viikoittain kuormalavoilla Kuusakoskelle ja niiden määrää pyrkii yrittäjä minimoimaan.
Valittaja on makasiineja naapuriin kyhännyt grynderi, joka on K-raudan suurasiakas. Nämä ovatki sitten ainoat jotka eivät ole allekirjoitaneet adressia - siis sitä jossa alueen yrittäjät eivät näe asiassa ongelmaa.
Kuokkasen papereissa varastointi mainitaan tarpeettomana. Millähän perusteella? Minä olen tarvinnut runsaasti osia sieltä, joten tarvetta on. Häiritsevää on varastointi vain sille, joka saatuaan kalliilla rakennusoikeutta yrittää maksimoida makasiininsa vuokran / hinnan. Lisäksi Jupiterin tehoton ja yhteiskunnalle kallis toiminta lienee päättäjien erityissuojelussa - eli paha kilpailija on saatava pois.
Tällä palstalla lienee ihmetelty miksi kukaan korjaa vanhoja koneita, kun kerran putiikit pursuavat uusia, hienoja AAA+++ luokan koneita? Itse olen katkerasti todennut, että nuo uudet energiamerkinnöin markkinoitavat koneet vasta ympäristövuhollisia ovat. 600 € pesukone tilttaa 3 vuoden iässä, kun "poweri" eli piirikortti vaurioituu. Korjaus maksaa enemmän kuin koko kone. Tästä oppineena olisi otettava lisätakuu 5v Happy Care vakuutuksena. Mutta ei tämä romun määrää maailmassa vähennä. Kun ostat energiapihin A+++ luokan pakastimen tai jääkaapin, mitä saat? Koneen jossa on paksut eristeet ja vähän hyötytilaa. Haihduttimen kylmäelementit ovat siten asennetut, ettei voi korjata. Energiatehokkuus aikaansaadaan alitehoisella kompressorilla, jossa ei ole yhtään varakapasiteettia. 3 v kuluttua kone käy jatkuvasti kun kompura on kulunut. Se siitä elinikäkustannuksesta. Mulla on Greggilältä pakastearkku, joka nyt täytti 41 vuotta. Toimii yhä moitteetta eikä kuluta merkittävästi enempää kuin uusi. Ja se on korjattavissa jos tarvitsisi. Eikä siinä ole sitä korjauskelvotonta piirikorttia!
Kun pahkuloidaan eikö Markun toimintaa voi siirtää jonnekin korpeen, kysyn vastaan moniko haluaisi hakea sieltä asti jonkun 5 euron nippelin? Olisiko kuinka kerstävää kehitystä kuskata vanhoja koneita kauas niiden syntysijoilta ja sitten taas takaisin? Täysin "haista kaavittu" maisemahaitta voitaisiin piilotytaa siltä ainoalta häiriintyneeltä valittajalta vaikka kuusiaidalla jollaisia kaupunki pikapikaa istutti omankin varastonsa rajoille - vai istuttiko?