Vaasa keskustelualue > Valtuuston tietoon

VASEKIN aikaansaannokset/tulosvastuu

(1/9) > >>

Maaseudun maffia:
Kysymykseni jonka aikaisemmin olen täällä esittänyt heräsi uudestaan kun näin kaupungilla eräällä henkilöllä (mielestäni ei ole Vasekin työntekijä) erittäin kalliin merkki talvitakin päällään eli - BUMERANG jossa oli näkyvästi VASEK:in logo eli henkilökunnalle ( jo 10 henkeä!!) tarkoitettu talvitakki. Onko n 200 euron talvitakin osalta verotusasiat kunnossa jne? Kuka tarkistaisi.

Se miten näen tämän putiikin mission ja muutaman vuoden tekemiset haluaisin sanoa BUME BANG tuolle firmalle. Saisiko jostakin jonkun joka voi listata heidän aikaansaannokset. Nyt näyttää olevan vallan Oy jolta puuttuu täysin tulosvastuu - ei tässä tuloslaskelmaa ajatellen vain - konkreettisia tuloksia asioista joita Vasekin piti tehdä. Onko tuloksia?

Näin sen arvasinkin menevän eli kun siihen kunnat liittyvät Oy:stä syntyy lejuva putiikki jossa kunnanjohtajat saavat paikan kokoontua ja kun muutkin ovat mukana eihän siitä poiskaan voi jäädä ja kuka nyt siitä pois lähtisi kun on niin kiva kokoontua...jne. Eli kun se kerran lähtee sitä ei pysäytä mikään ja se vain KASVAA JA KASVAA!

Minulle ei tule mieleen mitään konkreettista jota Vasek Oy olisi saanut aikaan. Lumio voisi esittää täällä mitä sillä millillä saadaan plussaa per vuosi. 1 000 000 eur on muistaakseni vuotuinen meno.

Yhydes:
                   ......Oliskos se sit sitää kansalaiisen hauskanpittoo...edustajans välityksel........

                                                ....vai sit aisan kannatteluu....

Jack:
Nyt tähän allaolevaan sarjaan voi lisätä uuden rivin.

Maailman ohuinpia kirjoja.

Urho Kekkonen:  Kuinka hoidan hiuksiani.

Italialaisten uroteot toisessa maailmansodassa.

VASEK:in konkreettiset aikaansaannokset.

Maaseudun maffia:
Taloushistoria osoittaa faktana että julkinen sektori ei pysty arviomaan ns sisältä toimintansa tehokkuutta - näin ollen useimmiten julkisella sektorilla on hiivan tehot sisällä eli se kasvaa ja kasvaa. Tällaisen Vasek Oy:n kanssa tulisi löytyä keinot saada tämä stoppiin eli loppumaan. En tunne kuntalakia että voisi ageerata.

Kaikkein naurettavintahan tässä kaikessa on että Vasekin sisällä ollaan ihan tosissaan tämän kanssa - ja uskotaan että voidaan johonkin vaikuttaa. Samalla tän tyyppinen tapa toimia kuntien kautta toimeenpanona Oy:n kautta on demokraattivajetta ja ihmisten vaikutusvalta ja äänestämisintoa alentava vaikutus yhtenä lopputuloksena.

Kun näitä ammatti - paikallispolitiikkoja täällä vaasalaisiainfossa lukee ja kirjoittelee niin kysynkin: Mitä voin/voimme tehdä asialle että Vasek Oy aloittaisi YT-neuvottelut heti ja että Haapanen itse ryhtyisi tekemään niitä hommia joihin hän rekrytoitiin. Nyt on delegointi aiheuttanut hiiva effektin ja konsultteja taloon konsultin perään.

Tällainen peli on kansalaisten aliarviontia sanon minä. Piste.

Matti Meikäläinen:
Kun muutama vuosi sitten kysyttiin tätä samaa, oliko se nyt Vähänkyrön yrittäjien toimesta, oli vastauksena se, että ovat väsänneet luetteloa alueen yrityksistä... Olisivatkohan jo saaneet sen valmiiksi ?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version