Tein alle koosteen aiemmin mainitsemallani sivulla
http://www.fcbsweb.com/ olevalla keskustelupalstalla mainituista RG I:n vaikeuksista:
27.11.2005,sylinterinkansi,5-6h
11.1.2006,sylinterinkansi,1 vrk,2 vuoroa peruttu
9.2.2006,venttiilivika,tunteja
12.2.2006,teknisiä ongelmia,myöhässä
26.6.2006,pääkoneessa polttoainevuoto,18h,2 vuoroa peruttu
18.7.2006,tekninen vika,,vuoroja peruttu sekä myöhästymisiä 3 vrk ajan
16.8.2006,potkuriasentoja ei voinut säätää,yli 4h
29.10.2006,Naantalin telakalla
16.11.2006,muuttori pysähtyi, ajelehti merellä puoli tuntia
17.12.2006,tekninen vika (sähkövika),2-3 vrk,3 vuoroa peruttu
26.12.2006,tekninen vika (polttoainejärjestelmä),4h,matka kesti 8 tuntia!
26.1.2007,tekninen vika
28.1.2007,toinen pääkoneista on venttiilivikainen ja poissa käytöstä,3h,myöhästymisiä yli vrk ajan
3.2.2007,korjauksia koneistossa,4h
(Uusittu sertifikaatti huolimatta lukuisista puutteista joita ei ole korjattu ajoissa)
6.2.2007,tekninen vika. Ankkuroitui Holmsundin edustalle. Vain yksi kone toimii, keulapotkurissa myös vikaa,>6h,Matkustajat pääsivät laivasta ulos vasta klo 5:30, joten merenkurkun ylitys kesti 22,5h!
(Aluksen moottorit kaipaavat pikaista remonttia)
(Joka viikko on myöhästymisiä tai vikoja)
7.2.2007,yksi venttiili viallinen toisessa pääkoneessa,6h myöhässä Vaasasta Uumajaan
7.2.2007,teknisiä ongelmia,14h myöhässä,matkustajat värjöttelivät 13-14 asteen kylmyydessä
("Ei laiva tosta parane, uusi ja äkkiä. Saavat syyttää itseään että ostivat sikaa säkissä")
20.4.2007,RG1 menee vapun aikoihin Tukholmaan telakalle jäiden vaurioittamien keulapotkurien korjaukseen
Laivaa verrataan Trabanttiin