Näin on, mutta jollain ja jossain se sinne "pörssiinkin" tuotetaan. Silloinkin kun ei tuule.
Lisäksi sähköautomiehenä tunnet varmaankin sähkön varastoimisen ongelmat ja sen rajallisuuden.
Tämä menee niin paljon ohi topicin, että moderaattori puhaltaa keskustelun
poikki joten tämä on viimeinen paluuni tähän aiheeseen tältä kantilta.
Olet aivan oikeassa ja siksi hain varajärjestelmällekin varajärjestelmän. Tuo rajallisuus
on ihan ok koska kysehän on rajatusta tarpeesta eli silloin kun ei tuule.
Mutta erittäin mielenkiintoinen aihe. Nämä nyt olivat minun ihan vain
yhtäkkiä tulleita ideoita joilla pyrin vastaamaan kysymykseesi. Ajatukseni
ja ideani voivat olla täysin toimimattomia. En ole alan asiantuntija.
Ennen sähköauton rajalliseen liikennöintiin ryhtymistä, seurasin autoilukäyttäyty-
mistäni useamman kuukauden ajan. Huomasin, että 99% ajokerroista tapahtuu
siten, että sen voi sähköautolla tehdä. Vastaavasti ajokilometreinä suhde
muuttuu siten, että sähköajoneuvon osuus on enää 80%.
Hyväksyin sen seikan koska silloin ajot kohdistettaisiin oikein. Sähköauto
sopii parhaiten nykivään kaupunkiliikenteeseen ja polttomoottoriauto
maantielle. Siellä se kuluttaa vähiten.