Author Topic: Mistä löytyy langattomia verkkoja?  (Read 16043 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #80 on: 23. 01. 2013 10:10 »


Haluan vastauksen sähköpostilla
tapio-parkkari(@)gmail.com

En haluaisi olla ilonpilaaja mutta olet antanut väärän osoitteesi.  Osoitteesi on pisteellä eikä väliviivalla tai sitten sinulla on kaksi lähes samanlaista osoitetta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Vaasalaisia.info - keskustelut

Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #80 on: 23. 01. 2013 10:10 »

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #81 on: 23. 01. 2013 10:10 »
Sitä ne näppäilyvirheet tuottaa. Osoite on palvelulomakkeen täytössä oikein.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #82 on: 23. 01. 2013 10:10 »
Sitä ne näppäilyvirheet tuottaa.

Sinuna laittaisin osoitteen oikaisun tai muuten saamme lukea täältä, ettet saanut vastausta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #83 on: 23. 01. 2013 10:10 »
En yllytä mutta monet tekevät tunnuksen ja salasanan+suojauksen ja ylläpito Televellissä on admin admin. Täällä metsässä istuen pääsen neljään verkkoon ja tilanne varmaan keskustassa paheneee.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Vaasalaisia.info - keskustelut

Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #83 on: 23. 01. 2013 10:10 »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #84 on: 30. 01. 2013 14:02 »
Anvia vastasi tänään:

Hei,
Kiitos viestistäsi.

Se toimii myös pikinetikan asiakkaalle, tarvitset vaan netikan sähköpostiosoite ja salasanan.

Voit kirjautua sisään palveluun Anvian sähköpostitunnuksellasi ja salasanallasi ja aloittaa Internetin käytön. Muista ensin aktivoida kirjautumissivulla tunnuksesi ja salasanasi! Valitettavasti emme pysty sanoa tarkasti kuinka suurella alueellla se toimii.

Täältä löydät ohjeet ja alueet missä se toimii:
http://www.anvia.fi/fi-FI/Yksityisille/laajakaista/lisapalvelut/Sivut/wlanhotspot.aspx

Ystävällisin terveisin
Anvia Asiakaspalvelu

Kommentti
Tuntuu siltä, että Anviassa ei ymmärretty tai haluttu ymmärtää mistä on kysymys.  Myöskään Rewell_Centerin toimijat eivät ole ymmärtäneet, mikä merkitys avoimella WLAN-verkolla on asiakkaille. Anvia on aivan liian monimutkainen.

Kun kävelen kadun toiselle puolelle McDonaldsiin ja kirjaudin kerran (2-3 klikkausta) mäkkärin verkkoon, olen siellä myös seuraavalla kerralla.  Helppoa ja yksinkertaista.

Tuntuu ettnö Rewell-Centerissä ei haluta ymmärttää.  Tämä tuli ilmi kun keskustelin palveluhenkilö Magnuksen kanssa.  Hänkin intti Anvian ohjeita, eikä ottanut kuuleviin korviinsa kun sanoin, että jos menen kaffille Cafe Parisienniin, niin minun pitää päästä suoraan verkkoon ja ottaa skypepuhelu lapsilleni.

Sen verran Magnus antoi periksi, että sanoi keskustelevansa asiasta toimitusjohtajansa kanssa.  Annoin sähköpostiosoitteeni siltä  varalta, että joskus asia hoidetaan Rewllssäkin nykyaikaiselle tasolle.

Olisi mukava kytkeytyä vaikka juuri Cafe Parisiennessä älykännyllä verkkoon ja lukea vaikka päivän lehdet.

« Last Edit: 30. 01. 2013 16:04 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7470
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #85 on: 30. 01. 2013 15:03 »

.

SIM-kortti varustettuna 3G data ominaisuudella lienee varmin ja toimivin "langaton" yhteysteknologia ja tietoturvakin on parempi kuin yleisissä verkoissa (LUE=sitä ei ole)

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #86 on: 30. 01. 2013 15:03 »
Tässä taannoin Anvian teletapit sanoi että mun uusi yhteys on päällä kun he näkee sen, tökkeli ei ollut seinässä joten sanoi että pelottavaa ja näetkö että olen kalsareilla. Kyllästyin jatkuviin häiriöihin ja pyysin siirtämään yhteyden toiseen johtopariin joka kytkettiin mulle entisen työnantajan toimesta ja sanoin et tuo Telehelli lentää roskiin ja laitan oman, kolme asennusyritystä ja rasia on numeroitu ja kun sanoin ettei enään vatusvenskiä töihin tai laitan itse. Sitten tuli suomipoika laittamaan ja viittas kintaalla numeroille ja pani oikosulkupalan ja mittarilla katsoi ku ne numerot ny voi olla mitä vaan ja piippasi siinä numerossa ja johdot kiinni ja sisälle katsomaan toimiiko. Kaikki mun neljä konetta oli netissä niin tuumas etten ehkä tarvi apua.

No mitä ne voi tietää langattomasta verkosta, ei mitään ja yhdeksään kymmenestä pääsee ihan heittämällä. Moniko teistä lukee purkin lokitiedostoja ei monikaan edes osaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #87 on: 30. 01. 2013 16:04 »
Se missä wlan olisi parempi kuin 3G tai 4G, niin taitaa kuluttaa paljon vähemmän virtaa käytössä.

Ihme ja kumma, että Revell Centeriltä tuollaista pelleilyä. No perinteistä asiakkaan vähättelyä, mitä suomalainen palvelukulttuuri liian usein on.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Vaasalaisia.info - keskustelut

Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #87 on: 30. 01. 2013 16:04 »

Eikka

  • Guest
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #88 on: 30. 01. 2013 16:04 »
Anvia vastasi tänään:

Hei,
Kiitos viestistäsi.

Se toimii myös pikinetikan asiakkaalle, tarvitset vaan netikan sähköpostiosoite ja salasanan.

Voit kirjautua sisään palveluun Anvian sähköpostitunnuksellasi ja salasanallasi ja aloittaa Internetin käytön. Muista ensin aktivoida kirjautumissivulla tunnuksesi ja salasanasi! Valitettavasti emme pysty sanoa tarkasti kuinka suurella alueellla se toimii.

Täältä löydät ohjeet ja alueet missä se toimii:
http://www.anvia.fi/fi-FI/Yksityisille/laajakaista/lisapalvelut/Sivut/wlanhotspot.aspx

Ystävällisin terveisin
Anvia Asiakaspalvelu

Kommentti
Tuntuu siltä, että Anviassa ei ymmärretty tai haluttu ymmärtää mistä on kysymys.  Myöskään Rewell_Centerin toimijat eivät ole ymmärtäneet, mikä merkitys avoimella WLAN-verkolla on asiakkaille. Anvia on aivan liian monimutkainen.

Kun kävelen kadun toiselle puolelle McDonaldsiin ja kirjaudin kerran (2-3 klikkausta) mäkkärin verkkoon, olen siellä myös seuraavalla kerralla.  Helppoa ja yksinkertaista.

Tuntuu ettnö Rewell-Centerissä ei haluta ymmärttää.  Tämä tuli ilmi kun keskustelin palveluhenkilö Magnuksen kanssa.  Hänkin intti Anvian ohjeita, eikä ottanut kuuleviin korviinsa kun sanoin, että jos menen kaffille Cafe Parisienniin, niin minun pitää päästä suoraan verkkoon ja ottaa skypepuhelu lapsilleni.

Sen verran Magnus antoi periksi, että sanoi keskustelevansa asiasta toimitusjohtajansa kanssa.  Annoin sähköpostiosoitteeni siltä  varalta, että joskus asia hoidetaan Rewllssäkin nykyaikaiselle tasolle.

Olisi mukava kytkeytyä vaikka juuri Cafe Parisiennessä älykännyllä verkkoon ja lukea vaikka päivän lehdet.


Viestissä on pari avainsanaa. Anvia ja palveluhenkilön ruotsalainen nimi. Oletan että nimimerkki vaasalainen käytti kysyessään suomenkieltä. Eikä asiasta tarvitse muuta mainitakaan kaikki ymmärtää yskän. On tämä vaasan toimiva kaksikielisyys mukavaa eiks je?

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #89 on: 30. 01. 2013 17:05 »
Soneralta tuli kirje et mun sopimus on menossa umpeen ja hinta nousee, no ei tämmönen piripää muista aikoja niin soitin ja sanoivat ettei mulle olis pitänyt tulla mut kun tuli niin 11.95€ muuttui 9€/kk ja lisää nopeutta+mieletön siirtomäärä. Sitten katsoi mun puhelin sopparia ja sanoi että pannaan halvemmaksi ja netti siihenki+miljuuna tekstaria, kerranki vanha asiakas saa etuja eikä vain uudet. Kysyivät haluanko uuden tikun niin sanoin että tämä toimii hyvin ja nielaisi sen uuden tikun firmiksen joten ei tarvetta, 21 megaa sekunnissa ja 9€/kk joten melko halpaa sanoisin. Olen tiettu taas 2V kiinni sopparissa mutta maksakoon perikunta sitten, yhellä puhelinsoitolla mielettömät säästöt jos vaan jaksaisin puhua niin paljon.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #90 on: 30. 01. 2013 18:06 »
En tiedä miten asiakkaat yleensä käyttäytyy, mutta myönnän että olin Magnukselle hiukan tyly.

Kun hän ryhtyi lukemaan Anvian WLAN-ohjetekstiä Anvian sivulta hermostuin ja pyysin häntä ajattelemaan asiaa espoolaisen perheenisän kannalta, joka menee  Cafe Parisienniin kahville ja haluaa ottaa skypepuhelun kotiinsa Espooseen.

Magnus jatkoi, että heillä on nyt tällainen sopimus Anvian kanssa. 

Johon sanoin, että pitääkö  espoolaisen tietää millainen soppari Rewellilla on ennen kuin yrittää kytkeytyä verkkoon ja pitääkö espoolaisella olla mukanaan läppäri, jolla asia hoidetaan Anvian sivulta, että voi ottaa känny-ynteyden Anvian verkkoon.

Tätä jatkui jonkin aikaa ja emme oikein päässeet yhteisymmärrykseen, joten lopetin puhelun antamalla meiliosoitteeni ja pyysin ilmoittamaan kun asia on kunnossa.

Ihmettelen myös Anvian asennetta.  Eikö siellä ymmärretä, että nykyihminen haluaa kytkeytyä WLANiin suoraan puhelimensa asetuksista ilman monimutkaista sähellystä.

Tooivon että Magnus on kertonut puhelusta Jaanalle, sillä palaan varmasti asiaan.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #91 on: 30. 01. 2013 20:08 »
En ymmärrä mikä intressi Anvialla olis ylläpitää avointa WLANia jossain Rewell Centerissä sen takia, että espoolainen perhe  voi eksyä sinne lomamatkalla, ja heillä on tarve käyttää skypeä.

WLAN olisi kuitenkin 99% prosenttisesti Rewell Centerissä päiviänsä viettävien kaupungin kultamunien käytössä . Hehän miehittävät jo nyt Soneran ja DNA myymälät niin että jonotusajat ovat aivan järkyttävät. Kultamunia kun kiinnostaa älypuhelimet, mobililaitteet, Internet, ja heillä on runsaasti aikaa käyttää niitä.

Tässähän pitäisi olla hyvä sauma  esim. keskustan kahvilanpitäjillä hankkia asiakkaita. Kun käy ostamassa kahvin, niin pientä lisämaksua vastaan tiskillä saa WLAN-verkon nimen ja salasanan. Kahvilanpitäjä vaihtaa salasanan vaikka kerran päivässä tai tarpeen mukaan.




Eikka

  • Guest
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #92 on: 30. 01. 2013 21:09 »
Nyt kun foorumin vallan väärinkäyttäjät on saatu kuriin voin kysyä saako suomalainen Vaasassa palvelua omalla äidinkielellään?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #93 on: 30. 01. 2013 21:09 »
Allaolevassa käytän liittymästä nimitystä "opiskelijaliittymä" sillä en tiedä mikä liittymä on kyseessä.

Quote
En ymmärrä mikä intressi Anvialla olis ylläpitää avointa WLANia jossain Rewell Centerissä sen takia, että espoolainen perhe  voi eksyä sinne lomamatkalla, ja heillä on tarve käyttää skypeä.

Aivan samaa mieltä.  Eiväthän ihmiset ole ajastaan jäljessä.  Jos wlan sinne nyt tulisi niin se tulisi 3
vuotta liian myöhään.  Se olisi pitänyt tulla silloin kun nettitikut ja opiskelijaliittymät olivat vasta
lastenkengissä.  Silloin se olisi ollut kilpailija. 

Mutta Koska sellaista ei ole ollut tähän päivään asti, niin ihmisten on pitänyt valita jokin toinen vaihtoehto. 
Jos halusi olla riippumaton kaapelista, niin valitsi tietokoneeseen nettitikun tai sitten opiskelijaliittymän
jolla he voivat omalla älypuhelimellaan surffailla miten huvittaa pelkällä kuukausimaksulla.

Koska he nyt voivat surffailla miten huvittaa niin eiväthän he tarvitse wlania mihinkään.
Vain joku ensimmäisen älypuhelimensa ostaja tarvitsee koska hän ei ole hoksannut hankkia opiskelijaliittymää
tai huomaa vasta nyt tuon mahdollisuuden ja haluaa kokeilla sitä.

Itse mietin tuota samaa vuosia sitten ja päädyin nettitikkuun.  Kotona on wlan mutta sekin on liikkuva wlan.

Toisaalta silloin vuosia sitten kun kerroin eräälle tietotekniikan diplomi-insinöörille aikovani pitää avointa wlania, sillä
ei se minulle mitään maksa, jos joku toinenkin sitä käyttää.  Sain 15 minuutin katkottoman esitelmän siitä
miten sellaisia verkkoja on jo nyt käytetty väärin ja millainen vastuu minulla vapaan verkon omistajana
olisi.  Puheen päätyttyä olin varma, etten itse sellaista jakaisi ja pitäisin vastuuttomana jos joku
toinen sellaista pitäisi.  Vastuuttomana siis itseään kohtaan.

Eli luulen, että vastuukysymys on tässä esteenä sillä ei kukaan aseta itseään ilmaiseksi suureen vastuuseen.

Sitten, voin olla väärässä, mutta luulen kuulleeni jostain, että vapaa wlan olisi kielletty.  Jos olen
väärässä niin joku varmasti oikaisee.

Sitten on vielä se, että kun on tottunut läppärin kohtuullisen kokoiseen näyttöön niin ei halua tihrustaa älypuhelimen
kanssa ollenkaan.  Alussa kokeilin hieman wlania älypuhelimellani mutta en muista aikoihin kokeilleeni sitä vaikka
minullakin olisi mahdollisuus vain vaihtaa sen kortti nettitikusta ja silloin voisin surffailla tai skypeillä ilmaiseksi
miten huvittaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #94 on: 30. 01. 2013 22:10 »


WasaGallerian ilmainen verkko ei ilmeisesti enää toimi, koska myymälä- ja kahvilatiloihin rempataan tiloja Star Softille.

Eikö siellä enää ole yrittäjiä?  Ei kahvilaa?  Ei ilmapallofirmaa?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #95 on: 31. 01. 2013 05:05 »
WasaGallaerianentiset myymälätilat rempataan nyt StarSoftin käyttöön.

Minusta kaupungin olisi järjestettävä ilmainen WLAN-verkko vähintäänkin torin ympäristöön.  Nyt näen puhelimeastani useitakin ilmaisia verkkoja, mutta ne eivät toimi.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #96 on: 04. 02. 2013 12:12 »
WLAN-verkkokurjuus jatkuu Rewell Centerissä.  Sain tänään Magnukselta seuraavan viestin:

"Hei Tapio,
tiedustelit aikaisemmin Rewell Centerin langattomasta Internet-yhteydestä.  Rewell Centerin asiakkaat voivat halutessaan kirjautua Anvian tarjoamaan langattomaan Internetiin.

Mikäli henkilö on Anvian laajakaista-asiakas, on hänen mahdollista kirjautua lähiverkkoon omilla sähköpostitunnuksillaan ilmaiseksi.  Mikäli henkilö ei ole Anvian laajakaista-asiakas, on hänen mahdollista ostaa Internet-istunto aikaa tekstiviestin avulla.

Tarkemmat ohjeet löytyvät Anvian kotisivuilta: http://www.anvia.fi/fi-FI/Yksityisille/laajakaista/lisapalvelut/Sivut/wlanhotspot.aspx

Kauppakeskus Rewell Centerin asiakkaiden on myös jatkossa mahdollista käyttää yllä mainittua langatonta Internet-yhteyttä.

Rewell Centerin langattomaan Internetiin ei toistaiseksi tehdä muutoksia.

Ystävällisin terveisin
Magnus Söderström
Markkinointipäällikkö
Kauppakeskus Rewell Center
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #97 on: 04. 02. 2013 13:01 »
Kaikennäköistä jippoa osataan kyllä järjestää, mutta toimintaa ei haluta päivittää nykypäivään?
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #98 on: 04. 02. 2013 13:01 »
Miksi mä pääsen Revelissä kolmeen vapaaseen verkkoon, niitä verkkolaiteita jako joku yhteisö ilmatteeksi ja mulla on 2 megaa tarjolla. Taitoa ny poijaat ja tytöt.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #99 on: 04. 02. 2013 13:01 »
Tämä on nyt olettamus.  Kehittämisen on estänyt sama henkilö, oka kielsi vaasalaisyritystä laittamasta JoinMeTune pönttöä Rewlliin, koska se ei olisi sopinut Rewellin arkkitehtuuriin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #100 on: 04. 02. 2013 13:01 »
Tarjoan Henry Sinulle kaffit Parisiennissa tai Göranilla jos näytät minulle, miten se tapahtuu.  Minulla on Lumia 800. Itse löydän istuessani aulan penkillä kolme suojattua verkkoa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #101 on: 04. 02. 2013 13:01 »
Minulla olisi ylilmääräinen wlan jakaja kunhan sen vain saa johonkin kiinteään verkkoon.  Se ei ole vapaa mutta voinhan jakaa täällä sen koodia jos joku antaa netin käyttöön esim. Rewellissä.  Silloin se olisi suljettu ja tietääkseni laillinen. 

En ole ollenkaan varma vapaan wlanin laillisuudesta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #102 on: 04. 02. 2013 13:01 »
On huomattava, että avoimeen WLAN-verkkoon voi kytkeytyä kuka tahansa ja että yhteyden kautta siirrettävä tietoliikenne on helposti kenen tahansa sivullisen kuunneltavissa ja tallennettavissa, jos käytettävät sovellukset eivät salakirjoita liikennettä. Avoin WLAN-yhteys ei siis tarjoa itse suojaa, mutta tietoliikenteen salakuuntelulta voi välttyä esimerkiksi käyttämällä vain sellaisia www-palveluja, jotka tarjoavat SSL-suojatun yhteyden.
…..
Myös yksityishenkilöt voivat tarjota henkilökohtaista WLAN-verkkoaan yleisesti käytettäväksi. On erityisiä yhteisöjä, joiden jäsenet jakavat langattoman verkon kautta internetyhteytensä muiden yhteisön jäsenten käyttöön. Tällaisia ovat esimerkiksi Fon ja Wippies. Lain mukaan avoimen WLAN-verkon käyttäminen ei ole rangasitavaa.

Lue lisää:
http://www.cert.fi/ohjeet/2011_23/ohje-2011-02.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #103 on: 04. 02. 2013 13:01 »
Ketään ei enää tämän jälkeen ihmetytä, että Seinäjoella asiat on hoidettu paremmin. En enää yhtään ihmettele, että Seinäjoki ajaa Vaasan ohitse, ylitse ja alitse kun päättäjinä on sellaisia pässejä vai pitäisikö sanoa nautoja kuin vaikkapa Rewellissä.

WLAN Seinäjoella
WLAN on langaton, laajakaistainen Internet-yhteys, joka on käytettävissä Seinäjoen keskustassa tällä sivulla kerrotuissa pisteissä. Yhteyttä voi hyödyntää esimerkiksi surffailuun tai sähköpostiin kannettavalla tietokoneella, kämmentietokoneella tai matkapuhelimella, jossa on WLAN-valmius.
Katso paikat:
http://www.seinajoki.fi/palvelut/langaton_verkkoyhteys_seinajoella.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #104 on: 04. 02. 2013 14:02 »
Ok.  Tuossa on nyt selkeästi ilmoitettu, että 15.3.2011 se olisi muuttunut lailliseksi.  Tästä on hyvä jatkaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #105 on: 04. 02. 2013 14:02 »
Minusta oleellisen kysyys on nyt:  Miksi Seinäjoella osataan hoitaa asiat monin verroin paremmin kuin täällä.

Koko kaupungin keskustan kattava ilmainen verkko on imagotekijä.  Kysy Kari sitä, aivan piruuttasia, jokaiselta valtuutetulta jota tulet haastattelemaan.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #106 on: 04. 02. 2013 14:02 »
Vaasalaiselle vastaus, olen leikkinyt näillä peleille päljon ennen kuin joku insinööri näki unta TCP/IP protokollassa ja käyttämäni keinot ei ehkä ole ihan lain mukaisia mutta toimivat. Lumian saat heittää mereen kun jäät sulaa, Nokian ja Elopin yhteinen moka johon ei saa mitään kivaa, kuoleva yritys jota nyt paikataan isolla päivityksellä. Noksusta nyt luovuin ja tuskin tulen takaisin, win8 yritettiin yhdessä tuen kanssa asentaa ja ohjelma tutki onko yhteensopi ja kaksi ohjelmaa uninstalloitii ja asennus OK mutta lopussa siirretään asetuksia 95% ja palautti seiskan, onneksi ei onnistunut ku sain näpelöidä tota kosketusnäytölle suunniteltua raakiletta joka jää samoin kuin visva väliin firmoissa.

En saa enään asentaa sitä mutta rahoja ei ole vieläkään palautettu, aattelin ku käytän piraatti win7 niin pitäköön ny rahansa kun olen uudemman maksanut, Läpi menee ms softin tarkastuksesta ja 40 000 lisenssi on mulla.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Vaasalaisia.info - keskustelut

Vs: Mistä löytyy langattomia verkkoja?
« Reply #106 on: 04. 02. 2013 14:02 »